وقتی که دیدتان راز چشم هارا افشا می کنند،

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 
پایگاه اطلاع رسانی صاعقه  آستیگمات ترکیبی از دوربینی و نزدیک بینی است که با استفاده از عینک و لیزر می توان تا حدودی از بروز آستیگماتیک جلوگیری کرد.
هرمز شمس چشم پزشک گفت: در تمامی سنین آستیگماتیسم بروز می کند و بیشتر این بیماری ارثی می باشد و هرچه قدر سن افزایش پیدا کند بیماری نیز افزایش می یابد و مناسبترین درمان آستیگماتیسم استفاده از عینک یا لنزها و در آخر لیزیک است.
 
وی عنوان کرد: افرادی که به معضلات گوناگون چشمی از جمله نزدیک بینی و آستیگماتیسم و دوربینی دچار می شوند در برخی موارد این مشکلات به کمک لیزیک و عینک برطرف می شود.
 
وی افزود: بهترین زمان انجام لیزیک بعد از 19 سالگی است چراکه قبل از این سن نمره چشم مشخص نمی شود.
 
وی اظهار داشت: عواملی که قبل از عدسی باعث متمرکز شدن چشم می شود و تصویر بر روی  شبکیه چشم را قرار می دهد باعث انحنای قرینه می شود و به دلیل اینکه عضو بدن تقریبا کروی است به همراه عوامل دیگری همچون مایعات داخل چشمی و عدسی باعث متمرکز کردن تصویر شبکیه چشم می شود.
 
وی تاکید کرد: در صورتی که انحنای قرینه تمامی نقاط سالم و همگنی داشته باشد در صورتی که این انحنا از حالت طبیعی خود کمتر یا بیشتر شود شخص به نزدیک بینی یا دور بینی خواهد شد و تصویر بر روی شبکیه قرار نمی گیرد و یک تصویر مجازی به وجود می آید که از عوامل مهم دوربینی یا نزدیک بینی است.
 
شمس گفت: زمانی انحنای قرینه چشم در یک سطح خاص با دیگر سطوح تفاوتی داشته باشد باعث آستیگاماتیسم میشود چرا که ممکن است کمی انحنای چشم افقی چشم کمتر و بیشتر از حد طبیعی عمودی طبیعی که منجر به دو نقطه متمایز که باعث جمع شدن پرتوها می شود و کانون طبیعی چشم به آستیگماتیک دچار می شود.
 
وی خاطرنشان کرد: افرادی که به ضعیفی چشمشان اهمیت نمی دهند به بیماری کراتولوس مبتلا می شود که این افراد بایستی لیزیک انجام دهند زیرا بایستی تحت پیوند قرینه قرار گیرند.

این صفحه را به اشتراک بگذارید